Factuur per e-mail bevat soms een bijlage: winmail.dat

Het bestand winmail.dat ontstaat doordat uw e-mail is verzonden uit Microsoft Outlook met het Rich Text Format (afgekort RTF) als indeling van het bericht. Dit werkt zonder 'bijwerkingen' indien de ontvanger van het bericht ook gebruik maakt van Microsoft Outlook.

U kunt dit op drie manieren oplossen:

1. Wijzig als verzender de indeling van het bericht naar ‘Plain tekst’ (dus zonder opmaak) of ‘html’-indeling (met opmaak). U kunt dit als standaard opmaak in Microsoft Outlook instellen, zodat dit automatisch afgehandeld wordt. Meer informatie kunt u vinden op de website van Microsoft, via kb 278061.

2. Gebruik de optie 'Factureren via Outlook'. Met deze functie kunt u meerdere e-mails tegelijk versturen vanuit Office Manager. Hiervoor dient u een sjabloon in te stellen, met als indeling HTML. Zie voor meer informatie over de instellingen voor 'Factureren via Outlook' de WebHelp sectie 'Uren en Facturering'

3. Wanneer een van deze opties niet werkt kunt u ook het bijgevoegde HTML bestand als sjabloon gebruiken. Dit HTML bestand is nog 'platter' dan een Word document dat u als HTML, gefilterd bestand opslaat.