Foutmelding bij het openen van een rapport: rapport kon niet worden geopend

Bij het openen van een rapport ontstaat de foutmelding: Het rapport "[rapportnaam].xls" kon niet worden geopend. Controleer de locatie van het rapport.

De foutmelding kan door één van de volgende oorzaken ontstaan:

  1. De locatie of de naam van het rapport is gewijzigd.
    Selecteer opnieuw de locatie en het rapport door het rapport te selecteren en op F2 te klikken. Klik bij Locatie op de [...] button en selecteer de locatie en het Excel bestand.
  2. Office ziet het bestandspad niet als 'vertrouwde locatie'.
    Ga naar binnen Infine Office Manager naar menu Extra -> Gebruikersinstellingen, tabblad Rapporten. Selecteer bij Standaard opslagdirectory de hoofdmap waar achter de rapporten staan. Deze map wordt dan automatisch als vertrouwde locatie ingesteld in Excel.

    Alternatief is om het via Excel zelf in te stellen:
    - Open Excel en ga naar Bestand -> Opties -> Vertrouwenscentrum
    - Klik op Instellingen vertrouwenscentrum
    -
    Ga naar Vertrouwde locaties
    - Klik op Toevoegen nieuwe locatie en klik vervolgens op Bladeren
    - Selecteer de map die u als vertrouwde locatie wilt instellen (de map waar de rapporten staan)
    - Zet het vinkje aan bij 'Submappen van deze locatie zijn ook vertrouwd'
    - Bewaar de instellingen en sluit Excel af.
  3. Het rapport genereert een foutmelding die het openen blokkeert.
    Dit is te controleren door het rapport buiten de Office Manager om te openen (bijvoorbeeld via Verkenner). Wanneer er nu een foutmelding wordt getoond, moet deze eerst worden opgelost.
  4. Uw virusscanner houdt het bestand tegen. Raadpleeg voor meer informatie uw systeembeheerder.