In het samensteldossier zijn regels opgenomen voor standaardvragen vanuit de content en voor kantoorvragen. De standaardvragen zijn opgenomen in de rijen met een witte cel in kolom A. De kantoorvragen zijn opgenomen in de rijen met een blauwe cel in kolom A (vanaf rij 1006). Als u zelf vragen wilt toevoegen dan kunt u gebruik maken van de rijen voor kantoorvragen. Om een vraag aan te maken gaat u op een cel staan in de rij en drukt op F3. Onderstaand scherm zal dan in beeld komen.
Hier kunt u de velden invullen welke van toepassing zijn op de vraag:
- Nummer: het nummer van de vraag (formaat xx.xx)
- Dossiercode: de standaard dossiercode
- Soort: u kunt hier kiezen voor Vraag of Titel
- Vraag: de omschrijving van de vraag
- Specificatie / toelichting: verwijzing naar het tabblad en de toelichting van een dossierspecificatie
- Tonen: deze vraag wordt getoond op basis van het saldo van deze rubriek
- Voorloopvraag: is het tonen van deze vraag afhankelijk van het antwoord op een andere vraag?
- Tonen bij antwoord: als een vraag gekoppeld is aan een voorloopvraag, bij welk antwoord op de voorloopvraag moet de vraag dan worden getoond?
- Beantwoording: de rol die deze vraag mag beantwoorden
- Toelichting bij antwoord: instelling om de verplichting om een antwoord te voorzien van een toelichting te activeren
- Opdracht: bij welke opdrachten moet deze vraag getoond worden.
- Typologie: bij welke typologieën moet deze vraag getoond worden.
Na het instellen van de kantoorvragen kunt u de vragen sorteren via het menu Extra -> Vragen -> Sorteren. De vragen, zowel standaard als kantoor, zullen op basis van het nummer gesorteerd worden.
Bij de overgang naar een samensteldossier naar een volgend jaar zullen de kantoorvragen niet automatisch overgenomen worden. Als u dezelfde kantoorvragen wilt gebruiken kunt u de vragen exporteren via het menu Extra -> Vragen -> Exporteren. Deze export kan in het samensteldossier van het volgende jaar geïmporteerd worden via Extra -> Vragen -> Importeren.